Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Grattis grattis

Publicerad 2014-12-30 10:38:20 i Allmänt

Idag fyller Celine 8år! Hurra hurra hurra!!
Vi började med sång och presenter på sängen. Sen åt vi en brakfrukost. Efter det gick jag och Celine på en morgon promenad på stranden. Kom till en fiskmarknad, stora fiskar och hammarhajar hade de fångat tidigt i morse sen fortsätter vi in i området där de bor, Celine ville gå förbi skolan igen så vi gav oss iväg för att hitta den. Vi såg en dam sitta och sälja frallor utanför sitt sitt hus. Frågade vad de kostade men hon kunde inte engelska. Då kom en yngre kille och hjälpte till, han sa att de kostade 100 ruppis, 4 öre i svenska kr!  Trodde jag hörde fel. Hade inget mindre än 10 000 på mig ( 40 svenska kr! ) och killen sa att det blir svårt med växel för det fanns inga växelpengar till en så stor peng..  Så sa att jag behöver ingen växel utan tar gärna några frallor ändå. Hon blev så glad så hon började nästan gråta! 40kr..  Hade kunnat få 100 frallor för 40kr. De va riktigt goda så får nog gå till slummen och köpa några fler i morgon. 
Tyvärr så hittade vi inte skolan den vägen men vi såg mycket annat. 
Just nu är tjejerna och leker med 2 kompisar på rummet, jag sitter vid poolen och gör ingenting.. :)
Har bokat en tårta tills i kväll på middagen så då ska de komma in och sjunga för Celine. Efter middagen är det Buddha musik, ska bli spännande :) 

Kommentarer

Postat av: Majken

Publicerad 2014-12-31 11:37:54

Hejsan!
Vill bara önska er ett GOTT NYTT ÅR!Ha det fortsatt bra. Hälsn.M

Svar: Gott nytt år!! Min mail funkar inte så har inte kunnat skriva där :(
Annelie, Mikael , Celine och Madeleine

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela