Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Vespa

Publicerad 2023-06-19 05:21:53 i Allmänt

(null)

(null)

(null)

(null)

Ja det gick ju bra.. eller det gick bra om vi räknar bort att polisen stod 10 min bort. 

 
(null)

Tänkte ju inte alls på att man behöver internationellt körkort..  
350kr i böter plus att jag fick låna toaletten sen va det bara att köra vidare o skulle vi bli stoppade igen så va det bara att visa lappen så vi inte ska behöva betala om vi blir stoppade igen.. 
trevliga poliser som såg till att jag skulle stå i skuggan medans Gabriel va på nått kontor o betalade och att jag inte skulle bränna mitt ben på avgasröret på vespan som stod brevid :)  
Hade nog löst de två grejerna ändå iofs men va omtänksamt :) 
Sen åkte vi överallt runt hela Phuket, vad mycket man får se när man åker runt så, helt fantastiskt. Massa mysiga restauranger o ställen uppe i bergen som man aldrig annars skulle se. 
Sen så såg vi den största ormen jag sett i verkligheten , låg slingrandes på vägen, 
Vit va den med lite gul ton, någon som kan veta vad det va? Har försökt googla..  Det va ingen liten snok iaf, det vet jag :) 
Vi åkte till en stor sportaffär o köpte cykloper, så vi kan snorkla när vi åker till Phi Phi öarna i veckan. 
87kr kostar det att låna en vespa i 24 timmar. 
Det är ju helt ok! Så nu efter frukost ska vi ut igen o tanka den sen ska den tillbaka 12:30 och vi ska tillbaka till hotellet i Karon Beach. Har haft 4 toppendagar här i Rawai Beach! 



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela