Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Söndag

Publicerad 2019-06-09 02:25:26 i Allmänt

Då va vi utcheckade från hotellet och på väg till det andra i Naha. 
Inte många hotell som har pool, så lite svårt att hitta prisvärda sådana. Men hoppas att detta kommer bli bra. Bilderna kan ju ljuga lite när man bokar. Fast här tycker jag nog det är bland de bättre faktiskt. Sri Lanka va ju katastrof. Där kunde man ju inte alls gå efter bilderna. Inte på Zanzibar heller :)  
Har åskat i natt. 
Hoppas på lite blå himmel i Naha. 
Havet kommer inte va lika fint där men kommer inte bo så nära stranden ändå. 
Fick vår stranddos nu denna helgen. 
Jag har sett ett stjärnfall med, det va inte igår.  Får se om min önskan slår in ;)
När jag såg ett stjärnfall när jag gick i 4an önskade jag mig kattungar..  och det fick jag 8 st 27 år senare ;)  så önskningar kan slå in..  
hoppas bara på att man har samma önskningar då ;) 

Så rent och fint här i Japan, trots att det är vääääldigt ont om papperskorgar.. 
får leta efter en toalett för att hitta någon. 
I Sverige har vi papperskorgar överallt men ändå används de inte alltid. 
Joo såg ju en coca cola bruk komma rullandes i veckan. Är nog det enda skräp jag sett. 

Kranarna på toaletterna är tvärtemot våra med.
Vi drar ju kranen uppåt för att få vatten, här drar man neråt.  Först undrade man varför det inte kom nått vatten och när man då skulle stänga den så fick man en rejäl dusch :) 

Nu ska jag försöka sova sista biten 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela