Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Ojdå

Publicerad 2019-06-04 01:31:00 i Allmänt

Jaa vad säger man om denna morgonen.. 
va uppe med tuppen och packade i för kommande flygresa till Okinawa. 
Vi hann precis till 6.30 bussen till flygplatsen. 
Tog ca 10 min. 
Väl inne så hade vi ingen aning om vart vi skulle , stod inget på vår bokning. 
Peach heter flygbolaget, va ungefär det vi hade koll på. Vi chansade åt ett håll och chansade helt rätt!! Wow en riktigt turdag idag  tänkte jag.. 
väl vid incheckdisken fick vi vänta 30 min innan den öppnade. 
Gick och köpte vatten och lite frukost. När vi va klara med det ,så var det öppet ,så vi ställde oss i kö, då Mikael säger, nu behöver vi nog passen..
"I mitt huvud"   JÄVLAR!!! VART ÄR PASSVÄSKAN?!?  
Den är borta!! Den finns inte!! 
Passväskan är borta... 
sa med len röst till Mikael.. jag tror att den är borta ....  himlade med ögonen gjorde jag nog med..  men inget av det hjälpte...
VA??? Du hade väskan?? Har du tappat den??? Den är det enda man ska ha  koll på!! Du kan tappa bort precis allt förutom den väskan ... 
jag: nää men.. jag hade ju den när vi kom till flygplatsen ... 
Men inte nu?? 
Öhhh joo näää faktiskt inte 🙈 
Fick springa runt o fråga och alla va väldigt hjälpsamma får jag ändå säga så hoppet fanns ju kvar.. 
när jag väl kom till info disken så såg jag att de hade våra pass där o sa att jag har tappat bort våra pass, och det är de som ni har där.. 
Phu! Blev så glad :) 
Men va inte bara att lämna ut dem till oss.. 
de skulle gå igenom allt. Frågade vart vår pass  kom från.. 
sweden sa jag... 
yeah right  sa hon
Sa att du kan ju se i passet att det är jag?! 
No we have to check this before..
Öhhh?? 
Så även att vi stod där alla 4 med våra pass framför oss så kunde vi inte få dem?? 
De va tvungna att veta att det va vi...
Ja det ser ni ju i passen? 
Men de kollade de aldrig i. 
Sen fick jag skriva under massa papper. 
Tillslut när de skrivit upp allt som fanns i väskan och jag skrivit adressen hem, vilket vi inte har än 🙈  och mitt telefon nr så fick vi tillslut passen. 

Allt gott slut! 

Nu sitter vi och väntar på planet.
Hoppas resten av dagen blir lugnare.. 
vilket jag inte blir så jätteförvånad över om den inte blir 🙈 
Men lite kul ändå att jag är med så det kan bli lite spänning i vardagen ;) 


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela