Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Läsning

Publicerad 2015-01-08 19:43:55 i Allmänt

Gaaahhh!! Skrev ett så långt inlägg och då dog batteriet och allt försvann!! 
Phu!
Men nu har vi lämnat zanzibar och är tillbaka till Der Es salaam, Tanzania. 
Joanne och Lee tipsade om ett hotell så vi bokade och tog en taxi ihop till färjan i förmiddags. De ska bo här en natt sen åker de hem till England. 
Ett jätte mysigt mindre hotell. 
När vi kom hit så checkade jag och joanne in och Mikael,joannes man Lee och tjejerna gick till poolen. Då frågade en tjej som va vid poolen om det va deras barn, rätt snabbt sa dem att nej det är det inte och så gick de åt var sitt håll :) 
Tyckte att det såg lite konstigt ut att de lagt sig så långt ifrån varandra som möjligt på solstolarna men Mikael förklara varför.
Nu är kl 21 och vi har precis lagt oss. 
Att man blir så trött av att va ute och resa! Behöver lite semester när vi kommer hem ;) 
Har hänt en stor grej!
Håll i hatten! 
Jag har läst en hel bok! 
Inga konstigheter kanske men för mig är det. 
På förra hotellet så hade de en hylla med böcker från olika länder och hittade en som Martina Haag har skrivit. 
Önskar så att jag kunde läsa mer men fattar ju inte vad jag läser så en bok varje år är riktigt bra för att va mig. 
Samma med att komma ihåg färger. Det är omöjligt. Vet knappt vad vi själva har för färg på väggarna hemma. 
Matte och teknik va mer mitt ämne i skolan. Älskar lösningar, iaf när man klarar dem ;) 
Blir så impad på Celine när hon läst i sin läsbok i skolan och hon kan berätta vad den handlar om, berättar mer än vad som står i boken. Minns när vi hade en bok att läsa när jag gick i 8an, hade ingen aning om vad jag skulle skriva att den handlat om. Så skrev av baksidan på boken :) 




Kommentarer

Postat av: Majken

Publicerad 2015-01-11 11:18:47

Hejsan!
Vi här hemma känner oss blåsta.Har stormat
upp till 29 sek.m.i byarna,saker ligger lite hur som helst ute men träden står kvar i alla fall.Det som har hänt är lätt att åtgärda.Tack för fina bilder o text.Ha det fortsatt bra o hälsa!
Hälsn.M

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela