Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Hej

Publicerad 2015-01-07 14:28:42 i Allmänt

Jaha då närmar sig denna resan sitt slut.. Tråkigt men sant!  Men vad vi sett och lärt oss! 
Pratade med en kille i baren som jobbar som lärling, han tjänar 400kr per månad! Han jobbar varje dag i 4 månader.. 
Och när de har lärt sig och börjar jobba då får de 800kr per månad... 
Man skäms ju!! Visst jag har ingen höjdarlön men får iaf mer än 800kr över varje månad.. 
Vi lever i samma värld men det är så annorlunda! 
Den killen vi pratat med ville utbilda sig till guide men han hade inga pengar så måste jobba ihop dem här först. Undra hur lång tid det tar? 

I morgon lämnar vi zanzibar.. Åker tillbaka till dar Es salaam i 4 nätter. 
 Zanzibar är väl inte riktigt som man tänker, tyvärr.. Inte alls så fint som på bilderna man ser. Visst det är turkost vatten men tidvattnet är halva dagen och på kvällarna är det så mycket vågor så går knappt att bada. Men klagar inte för fem öre! Absolut inte! Är så glad för att jag har möjligheten att kunna åka hit!  :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela