Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

6 dagar kvar

Publicerad 2014-12-04 06:35:40 i Allmänt

Nu närmar det sig, 6 dagar kvar till planet lyfter..
känner att flygrädslan börjar komma lite, usch!  Tur jag har med mig 2 modiga tjejer som kan hålla mig i handen.
Hatar att lyfta och landa, där mellan är det väl sådär så länge det inte är oväder eller några luftgropar.
Har börjat lite smått med packningen, mest biljetter och försäkringspapper och sånt.
kläder tar vi på tisdag, vi brukar inte ha med oss så mycket så brukar gå rätt fort.
tjejerna tar med så sånna kläder som de vill lämna kvar där, till de barnen som bor där eller till nått barnhem om vi hälsar på ett sånt!  En skola skulle va kul att hälsa på!  Hoppas att vi löser detta som vi gjorde på Sri Lanka.
Tycker det är viktigt att tjejerna får se hur andra barn i andra länder har det med, 
Blir som en liten bubbla här i Kärna. Men så bra som vi har det är det långt ifrån alla som har. tyvärr!!
Så innan vi ska lyxa till det med Zanzibar så ska vi resa runt i Tanzania och se hur de lever och bor.
Så vi har bara bokat de 2 förta nätterna på hotell  sen får vi se vart det bär av och hur vi bor men hotell blir det nog inte  :)   Har svårt att tro att de har så mycket hotell på icke turistställen. 
 
I kväll ska jag och celine baka kakor till hennes barnkalas på lördag, eller ja Celine ska baka, hon ville göra allt själv, jag skulle bara få komma om hon behöver hjälp med nått.
Annars så händer det väl inte så mycket här just nu.
Julafton är fritat,  tomtarna borta igen så man slipper det när vi kommer hem, lämnar bara adventssljusstakarna.
 
Ha en bra torsdag!!
 
Annelie

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela