Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Lördagsmorgon

Publicerad 2013-10-05 07:44:43 i Allmänt

Neeejj! Ont i halsen, vill inte vill inte vill inte!! Eller ont och ont men känns som det gör när halsfluss smyger sig på.. Hoppas det försvinner under förmiddagen. Har inte tid. 
Idag ska Madeleine på kalas på buslandet och Celine och hennes kompis ska passa på och leka på buslandet då med, så där ska jag va 3 timmar i eftermiddag sen ska vi till Mikaels syster på kalas efter det. I morgon ska jag jobba , så att va sjuk hinner vi inte med denna helgen. 

Igår åkte jag och Madeleine till Kungälv efter vi lämnat Celine i skolan. 
Skulle köpa färg. 
Precis när vi kommer till Kungälv kommer jag på att jag glömt plånboken hemma!! Åhhhh!! 
Men gick in på flugger färg för att se vad det kostar. 
1250kr för 10l !! 
Rena rånet! 
Efter åkte vi till colorama och priserna låg från 1000kr där med. 
Men eftersom jag inte hade någon plånbok så fick vi åka hem och hämta den, och kom att tänka på att jag såg på internet att de hade samma färg på bauhaus för 750. Eftersom vi behöver 30 l så gör det ju en del.
Så hämtade plånboken och åkte iväg igen , när vi nästan va vid avfarten mot Göteborg så ringer Mikael och säger att de har utförsäljning på Utmarksvägen. Men hade ju varit på Flugger färg och kollat men sa att jag får väl kolla igen. 
Men då ligger det ju en färg och tapetaffär 100 m bort från flugger! 
Och de hade ett tillfälligt parti som skulle kosta 900kr men nu kostade 299kr! Nordsjö. De hade bara 5 st kvar så passade på att köpa till köket med. När de 5 va slut så skulle de inte få in mer till det priset, Då skulle de kosta 900kr igen. 
Så vilken tur att jag glömde plånboken hemma  och ringde Mikael. Han satt och pratade med en målare på rasten som tipsade han om detta när vi lagt på.
Så tur i oturen kan man säga :) 
Så nu ska det målas i helgen med! 
Hoppas på att det blir klart i helgen trots att det är massa annat. Så är det bara lister i veckan och sen kan vi flytta in :) 
Och direkt efter börjar vi med köket! 
Full fart! 

Trevlig helg på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela