Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Gud

Publicerad 2013-02-03 03:10:29 i

Är andra morgonen rad som jag blir väckt av böneutropet kl 5:30! 30 min håller det på, sen börjar allt tutande på alla bilar efter det så omöjligt att somna om.
Här är de både buddister , muslimer och lite kristna men känns som det är mest muslimer här vi är nu. igår hade massa affärer rökelser och så stod de och sjöng och bad inne i dem när vi var på shoppingtur.
Celine har börjat fråga vad en Gud är och om vi tror på nån Gud.
Det är nu man ångrar att man inte va med mer på religionen i skolan :)
Men berättade att Adam och Eva var de två första människorna och de fick hmm var det 3? :) söner.. Ja och sen så kan jag faktiskt inte förklara hur de förökade sig :)
Jag får nog ta och läsa på lite om Gud.

Idag ska vi åka tåg i bergen ner till Colombo igen, måste dit och förlänga visat. Turistvisat vi har är för 30 dagar så måste fixa för 2v till :)

Sen har vi bokat ett hotell i 5 nätter till att börja med. nu har vi rest runt i 3 v så ska bli skönt att bara va på samma ställe några dagar. Få tvättat lite och ha det gött :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela