Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Feb. 06, 2013

Publicerad 2013-02-06 02:18:22 i

hej pa er!
Nu har vi kommit till ett jattefint resort och spa hotell. jatte pool som tjejerna ar belt galna i, de badar hela dagarna och tranar pa att simma och malet for de ar att kunna det tills vi aker harifran pa sondag. :)
min mobil har blivit stulen sa kommer inte ha lika mycket tillgang till bloggen nu :(
var pa polisstationen och anmalde det igar och det va en annorlunda upplevelse kan man saga.. backa tiden ca 100 ar. stod fangar bakom ett galler i ett litet litet rum. 4 st sag jag som kolla ut genom gallret pa mig . fragade min tuk tuk chauffor som korde mig till polisen vad de hade gjort, det ar.ett fangelse ,2 dagar star de dar och vantar pa ratten sen tillbaka tills de ska aka till det riktiga. de hade inga sangar och absolut ingen tv Eller tvspel som de har har hemma :) vatten fick de genom gallret, de stod med var sin flaska som polisen fyllde pa utifran, de var helt galna nar de fick lite vatten . allt ar i gratt , de skriver rapporter I en stor bok, limmar in papper i blocken , inga datorer dar . skrivmaskin ar lyx! polisen tog upp sin mobil. var en san som man drar upp locket for att fa fram knapparna , halften av knapparna var.

borta och den som man drar upp var det glapp i sa tog lite tid att ringa. en iphone kostar 3,5 manadsloner har sa inte vanligt att de har det , min tuk tuk chaffis holl pa att kora av vagen nar jag sa vad den kostar i deras pengar.har.nog bara sett 1som haft iphone undertiden vi varit har. annars ar det de som vi anvande for 10-15 ar sen. min tuk tuk chaffis akte dit.for fortkorning med igar nar vi skulle till polisen , men de hade ingen kamera de tog han med riktigt,.vinkade bara in han och snabbt fram med en boterslapp , gick I 55.. han blev forstord iaf for han ville ju bara hjalpa mig till polisen, fragade hur mycket den var pa och i svenska pengar 25 kr. sa gav han det i dricks nar jag hoppade av :)
ja var en liten annorlunda dag igar som jag.sent kommer glomma

Kommentarer

Postat av: Majken

Publicerad 2013-02-07 09:44:51

Hejsan!
Det var förargligt att mobilen är borta.
Nu fick du även inblick i hur polisen arbetar.Här är det som om någon har strött florsocker över marken,nordanvind och -2.Tror jag lägger mej under pläden.
Ha det gott!
Hälsn.Majken

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela