Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Djungel + tåg

Publicerad 2012-01-31 05:52:40 i Allmänt

2 dagar i rad har vi varit på utflykter och sett oss omkring här i penang. Igår var vi i djungeln, men vi såg bara några apor, en ödla, fjärilar,massa myror och en liten kattunge ;)
Har inte så mycket kort från djungeln, hade fullt upp med att våga gå där och passa sig för alla spindlar och ormar som kunde hoppa på en. Och Madeleine är ju livrädd för myror så henne fick jag bära mesta tiden och är ju inga gångbanor där inne direkt ;)
Mötte en engelskman som hade varit där i 6 timmar!! Han hade sett en 2 meter lång ödla på stranden och havet!! Så nu är det färdigbadat i havet för min del ;)
Vad ska ödlerna ha där att göra?!?!?!
Fiskar visst men en 2 meter lång ödla,
Visste knappt att det fanns sånna stora och ännu mindre i vattnet där man badar!
Kul att bli biten av en sån när man tar sitt morgon dopp.

Idag har vi åkt tåg upp i berget,
Var med rätt otäckt ;)
Iaf tåget. Rakt upp i 1 km.
Som uppskjutet på Liseberg fast högre då ;)
Men när vi väl kom upp och dödsångesten lagt sig var det riktigt fint där uppe. Åkte golfbil runt där uppe med egen guide. Mycket fina gamla hus, allt bevarat från sent 1800 tal.
Kollade lite tempel och så med.
Lekplatsen prova vi på med, den var kanon ;)
Sen tåg rakt ner igen,
Phu!!
Dödsångest igen men gick fin fint :)
Nu är vi tillbaka på hotellet.
Får jag min vilja fram så går vi till ett shoppingcenter om en stund ;)
Får komma på något bra sätt att få med dem dit. Både Celine och Mikael HATAR ju affärer :)

Oj! Måste rädda Madeleine, en fluga satt på hennes fot ;)
Skönt att hon fått mina fobier jag hade när jag var liten ;)
vissa är iofs kvar än men flugor klarar jag hyfsat bra nu ,)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela