Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Bussresa

Publicerad 2012-01-28 14:46:28 i Allmänt

Då sitter vi på en buss igen, 20 mil uppåt i landet till penang. Hoppas vi hinner med sista färjan över, finns en 3 km lång bro annars så får bli taxi om vi inte hinner så till ön kommer vi i vilket fall , skönt. Bra med broar! Synd inte kungälvs kommun tycker det ;)

Varit 8 dagar i Lumut nu, varav 2 i pangkor Island. Det räcker gott o väl!
Finns inte för mycket att göra.
Hotellet visade jättefina bilder och sandstrand på hemsidan men var INTE riktigt så när vi kom dit, kanske för 30 år sen! Ja ja sova där kunde man iaf. Hade åkt tidigare men pga kinesnyår hitta vi inga hotell :(
Igår väcktes vi av brandlarmet kl 6! Härligt! Bara att hoppas på det bästa och rusa ut men allt gick fint . Var på rummet strax efter de fått tyst på larmet igen. Var kökspersonalen som kocka till nått nytt.

I förrgår väckte Madeleine mig kl 5:
Mamma??
Vet du? Om man tappar en tand då får man en peng, tappar man 2 tänder får man 2 pengar och tappar man ALLA tänder då får man MASSA pengar.

Mmmmm vad bra att veta så här kl 5 på morron ;)
Vi somna om sen som tur var.

Celine har en lös tand så kom nog från det :)

9 mil kvar på bussen nu.
Hoppas bussen håller ända fram, förut dunka det till ordentligt så jag trodde chauffören föll ihop men vara "bara" brandsläkaren som föll ner. Men de stanna och tog fram verktygslådan och fick den på plats igen.
Tur vi sitter längst bak så vi inte behöver få den i huvet!
:)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela