Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Buss till ljumt

Publicerad 2012-01-20 15:03:24 i Allmänt

Jaha då har bussen äntligen åkt!! 2 Tim sen ,men men vi har ju ingen brådska, har ju semester ;)
När vi gick ur taxin vid busstationen så märker vi att celines hjul till vagnen saknas! Nej!!!!
Måste ju ha hjul annars blir det ju lite svårt att köra :) taxin har ju självklart redan åkt :(
Då gör Mikael en hjälteinsats, slänger av sig väskan och springer iväg efter taxin, kvar står vi tjejer på refugen och hejjar på ;)
vår hjälte klarade det! Han fick stopp på taxin och hitta hjulet, jippi!
Ni som är oroliga för att Mikael inte ska klara Göteborgsvarvet, slappna av, för så fort han sprang idag ,och då hade han flippflopp, så kommer det gå galant ;)

Är nu på väg till Lumut och havet!  Ska blir skönt att lämna storstan, ska bo på ett golf och spa resort 2 nätter nu. Är det bra i Lumut stannar vi där annars åker vi vidare uppåt.
Är kines nyår nu i 1 vecka så lite svårare att hitta hotell man vill bo på nu. Var samma i Thailand förra året så vi visste ju om det, kryllar av kineser och drakar.

Igår när vi var på vattenlandet så var jag den ENDA som hade bikini! Jag har missat helt att det är ute med bikini!?  att man istället ska ha kläder på sig. Vem har kommit på detta???  Allt från burka till jeans och t shirt! Bekvämt, hade ju sjunkt direkt! Och vilken bonnabränna sen!! Bara brun runt ögonpartiet, snyggt!  T o m min klänning jag hade på mig dit visade mer än de andras badkläder. Kändes som ,ni vet när man drömmer att man gått tex till jobbet, skolan, mötet ja vart som helst och man märker att man är naken! Hemsk känsla och man vaknar.  Så kände jag mig igår!
3 Tim kvar på bussen nu, segt. Tjejerna sover och Mikael ser ut som han snart är där med, kanske ska göra detsamma fast vi sov alla till kl 10 idag så är rätt pigg :)

Kommentarer

Postat av: Ingemar

Publicerad 2012-01-23 17:23:58

Haha hade gett mycket för att se Mikael löpa efter den taxin!!

Postat av: Ingemar

Publicerad 2012-01-23 17:25:22

Haha hade gett mycket för att se Mikael löpa efter den taxin!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela