Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Hurra!

Publicerad 2014-02-20 16:24:50 i Allmänt

Händer inte så mycket här så har inte så mycket att skriva. 
Ligger och kollar på finalen i curling, fattar inte så mycket av det men finns inte så mycket annat att kolla på. 
Har varit hos optikern, tyckte att jag började se lite suddigt så bokade en tid på synsam i Kungälv. Väntade mig domen med att jag MÅSTE ha glasögon.
Har ju glasögon nu men ser inte så bra i dem på långt håll så blir bara jobbigt att ha dem.. 
Men han säger att min syn blivit bättre!? Sen jag gjorde synundersökning sist, för 2 år sen.. 
Hade nästan 100% syn, va bara lite lite lite lite ifrån sa han.
Han trodde att det kunde va muskel bakom ögat som gör att jag ser lite sämre på långt håll med mina glasögon. Ögat hänger inte med från att kolla på kort håll till långt, de vill stanna kvar på kort så då blir det suddigt. så han skickade en remiss till ögonläkaren. Fanns någon vätska han kunde droppa i för att muskeln skulle försvinna. 
Men inget jag har ont av egentligen, va att jag tyckte jag såg siffrorna på ugnen lite suddigt från 11 meters håll.. ;) 
Så han ville inte sälja några glasögon till mig! Hurra! 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela