Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Fästingstäd

Publicerad 2013-09-03 19:36:08 i Allmänt

Idag har jag städat och städat, en mäklare kom hit kl 15 och värdera huset. Är ta att ta hit dem ibland så man får rensat och städat lite noggrannare ibland :)
jobbar man 8:30-19:15 4 dagar i veckan så ligger inte städning som nr 1 när man kommer hem. Myser hellre med barnen. Städa kan man göra när de flyttar hemifrån och man inte har nått att göra :) fast då har jag iofs ingen att städa efter.. Hmm. Förutom Mikael då. I vårt hus är det tvärtom mot många andras, här är det killens kläder som ligger överallt , i alla rum!
Han är värre än tjejerna ihop ;)
Men klagar inte, han är bra på så mycket annat, kan inte va bra på allt.
Jag är expert på att lägga min mobil på väldigt bra platser som jag inte tycker är lika bra efter en stund. Är lite jobbigt när man ska till jobbet eller någon annanstans och vi inte har någon hemtelefon så jag kan ringa till den.
Och oftast är ljudet avstängt med för glömmer alltid sätta på det efter natten och efter jobbet :)
Men då är Facebook bra! Kolla om någon kompis är online och be de ringa så får jag lyssna efter vibrator ljud.
Händer dock inte jätteofta :)
Oftast är att jag lägger den i väskan sen när jag ska ta upp den så känner jag den inte och tror att den är borta.

Madeleine hade en fästing i går!!
Hjälp!!
Hon vågade inte ta bort den och sa att vi skulle ta den när hon sov ist, hittade den precis innan hon skulle upp.
Vi la oss och hon somna sen när jag ropa upp Mikael, för han får ta bort dem, jag vågar inte, är livrädd.
Så är den borta!!!
Gaaaahhhh!!
Vart är den?? Måste ju va uppe någonstans då den satt där när vi gick upp.
Har krypt och kliat hela natten nu.
Har knappt kunnat sova för det äckliga krypet! Även om alla sängar är nybäddade så kommer ja va lika rädd för den i kväll..
Fästningar är värre än spindlar, tror jag..
Kan inte bestämma mig för vilket som är värst.
Men fästningen gillade väl inte Madeleine om den inte ville va kvar och det är ju bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela