Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Surf

Publicerad 2013-01-26 08:03:27 i

Vi är fortfarande kvar i Mirissa, trivs som fisken i vattnet här. Skulle varit 2 nätter men har bokat in oss 4 extra. Kan bli mer, får se på tisdag vad vi känner för. Vår nästa plan är en nationalpark med vilda djur. Vi försöker hitta boende så vi kan sova i en hydda där inne, hade vart spännande :)
Surfade och surfade hela dan igår, brände upp mig helt så idag är jag stel , öm i skinnet, aj aj!
Gjorde en riktigt go vurpa i vågen med , böjde mig som ett U :) trodde hela svanken gick av. Hade man vart cirkusartist hade det inte känts nått men är inte riktigt så vig kände jag. När jag äntligen snurrat klart och hittat tillbaka och ställt mig upp så hör jag mikael: BIKININ!! Så hedanefter får det bli heltäckande baddräkt i vågorna ;)
Jag roa tjejerna och Mikael iaf och resten av hela stranden med! så tog ett tag innan jag gick upp från vattnet :)

Händer väl inte så mycket är nu annars, är väldigt litet här så är bara på stranden allt är, vill man åka till affärer och så så är det Matara närmast och dit tar det ca 25 min.
Har inte handlat så mycket, finns inte så mycket att köpa heller, tjejerna har köpt en klänning och kjol 40 kr för båda. Sen köpte Mikael och tjejerna ett par tofflor var , 65 kr för alla. Så är rätt billigt här. En sjuksköterska här i Sri Lanka tjänar ca 1340svenska kronor.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela