Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Flyttat

Publicerad 2013-01-28 09:51:39 i

Nu har vi flyttat hela 10 km till Matara.
Har precis kommit hem från en shoppingdag. Har köpt massa saker till barnhemmet som vi ska besöka idag kl 17. Blev målarböcker, pennor, leksaker, pussel , spel, godedjur, klänningar, t shirst, hårband, hårspännen, örhängen, parfym, schampo, tandborste, skolböcker , linjaler, kollegeblock mm mm ja lite allt möjligt.
Tjejerna har fått vara med och välja allt och de är spända för att få åka dit och ge dem det.
Innan vi var och handla besökte vi en skola, var väldigt olik våra skolor. Små små rum med massa elever i varje klass.
Det gick 1500 elever på hela skolan och skolan var inte större än en skola i Sverige som det går 500 på.
Vi kom när de hade matrast, alla har med sig mat och äter de i klassrummen. Alla åt med händerna, formade ris och grytan de hade till bollar och åt.
Och vilket väsen! Phu! Hade aldrig orkar va där en hel dag, de har inga fönster i klassrummen heller så allt hörs tydligt.
Matara är en väldig fattig stad drabbades svårt av tsunamin. Inte mycket turister här och de är inte vana att se vita människor så alla kollar när vi kommer och vinkar men är väldigt glada och trevliga.

Sitter och väntar på lunchen nu, i Sri Lanka får man vänta länge. Jag överdriver inte när jag säger att det tar ca 1 timme för att få maten så vill till att man inte är jättehungrig när man beställer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela