Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Stannar kvar

Publicerad 2013-02-21 19:33:04 i

Vilket lyxhotell vi kommit till här i Colombo! Här behandlar de oss som att vi vore kungafamiljen. Sitter vi i restaurangen så får vi varken ta ut eller dra in stolen själva, varje gång vi ska resa oss och hämta nått ur buffen så kommer de och tar hand om stolen och när vi satt oss lägger de en servett i knät , ens inte vatten får vi fylla på själva när vi drukit upp det, och när vi ätit färdigt men har dricka kvar så kommer en butler och tar glasen på en bricka och bär upp dem efter oss till rummet, hur svårt är det att göra det själva om vi vill ha med det? :)
gick ner för att hämta is men NEJ! Roomservice kommer med det,-- ring ner så slipper du gå hit nästa gång, vi kommer med det till rummet sa de.
Men sa att jag gillar att gå men icke sa Nicke !
Sitter vi i baren och vill gå ut på terrassen ist så får vi inte bära våra glas själva de 20 meterna utan det ska servitören göra ..
Ska folk röka så tänder de cigaretten.
Ska man gå in eller ut genom en dörr så öppnar de alltid dörren åt en. Här får vi sköta oss! Tänk er bara Madeleine som får sitta still som ett ljus., :) går väl så där hon gör grimaser och leker inte nudda varje golvet överallt ;)
Får lite smått panik på det livet,
jag kan själv!! ;)
Får knapp bära in påsarna till rummet om vi vart och shoppat.
De skulle bara veta att jag är såååå långt i från fin som man kan komma.
Jag hatar att be om hjälp och vill klara allt själv så de första dagarna kändes det jobbigt men nu efter 5 dagar har man vant sig lite, så vi kommer väl stå utanför vår dörr när vi kommer hem och undra varför ingen öppnar den och på frukosten kommer vi stå bakom stolarna och undra varför ingen kommer och hjälper oss att dra ut den för oss och ställer fram frukosten som vi vill ha den :)
Sen blir det konstigt att ingen kommer och städar vårt rum varje dag!
Det kommer jag nog sakna mest ;)

Oj oj hur ska vi klara av att komma hem?
Bättre vi stannar ett tag till...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela