Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Safari

Publicerad 2013-02-02 10:14:05 i

Då har vi kommit en bit uppåt i landet, närmare bestämt 25 mil till en stad som heter Kandy.
Vi gjorde ett stopp på vägen och åkte på safari i en nationalpark. Såg massa elefanter , bufflar, påfåglar, örnar, och ett annat djur som jag inte vet vad den heter men vet att den äter ormar iaf :) var lite otäckt när man var 2 meter ifrån de riktigt stora elefanterna :) men var bara jag som var rädd för att de skulle hoppa på oss.
Sov på ett hotell 1 natt innan vi åkte vidare 20 mil hit. Tog oss 6 timmar med taxi! Vägarna och trafiken är katastrof här!
Nu har vi ett helt hus för oss själva upp i bergen med fantastisk utsikt.
Tog en Tuktuk ner till stan idag.
Mikael och tjejerna klippte sig, 35 kr för alla! Sen om det blev så rakt är en annan femma ;)
Nu sitter vi och väntar på vår Lunch som vi beställde för 1 Tim och 30 min sen, här får man varit ute i väldigt god tid och ALDRIG va hungrig när man beställer.
Stannar här en natt till så i kväll ska vi bestämma vart det bär av i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela