Thailand 2023

Min och min familjs reseblogg

Alla hjärtansdag

Publicerad 2012-02-14 15:50:56 i Allmänt

Alla hjärtansdag idag, gick i väg i morse och kolla om jag hitta present till tjejerna, finns ju inga leksaksaffärer här direkt :)
Men hitta en kam, spegel ( stod tom i love you på den ) och några hårspännen, var MYCKET uppskattat, hela dagen har de kammat och speglat, både mig, Mikael och massage tjejerna och lilla Anita och Eva, 2 söta thailändska tjejer , 1 år och 2,5 år. Deras föräldrar driver en bar sen 3 år tillbaka, nu håller de på och bygger 2 små hus som de ska hyra ut och en liten restaurang. Är ju inte som hemma när det byggs :) och standarden på köket till restaurangen är som ett gammalt skjul , grus till golv, plattan de ska laga maten på är så gammal och sliten gasolplatta, trodde inte ens att den skulle funka.
Man märker när man är här att vad mycket grejer man har hemma som man inte behöver.

Tjejerna börjar längta hem till snön nu, brrrr!
Men hade det inte varit snö hade de velat stanna till nästa snö :)
Känns rätt ok ändå att snart åka hem, är ju bara 11 mån kvar till nästa semester och det går ju fort ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela